Dubrovnik_2

Din sikre rejseoplevelse

Tryghed og garanti: Sådan er du stillet

Opdateret 18. oktober 2021

Stjernegaard Rejser følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger, der fra 15. oktober 2021 ikke længere tager udgangspunkt i den aktuelle Covid-19 situation men i landets generelle sikkerhedsvurdering. Vi holder naturligvis skarpt øje med udviklingen på alle vores destinationer.

Stjernegaard gennemfører rejser til alle lande, der er åbne for indrejse af færdigvaccinerede danskere, ikke er kategoriseret som røde af Udenrigsministeriet, og hvor et planlagt program kan gennemføres ansvarligt.

Hvis et land er farvet rødt af Udenrigsministeriet fra 14 dage inden afrejse (og frem til afrejsedagen), vil vi annullere rejsen. I så fald vil du få tilbudt at få hele rejsens pris refunderet (fratrukket evt. Gouda rejseforsikring) eller at rykke rejsen til et senere tidspunkt. 

På baggrund af ovenstående kan det således være en forudsætning, at man er færdigvaccineret mod COVID-19 for at deltage på en rejse med Stjernegaard. Det er rejsedeltagerens eget ansvar at medbringe gyldig dokumentation for dette. Hvis dokumentationen er ugyldig, vil det medføre afvisning hos flyselskab eller ved immigrationen i indrejselandet, og kunden vil ikke være berettiget til erstatning eller erstatningsrejse.

Til dig, der overvejer at bestille en rejse

  • Pengene tilbage hvis rejsen annulleres
  • Ret til annullering uanset årsag 65 dage før afrejse (krydstogter dog 95 dage) ved bestilling inden 30. november 2021 og afrejse indtil 28. februar 2022. 
  • Prisgaranti på rundrejser med dansk rejseleder
  • Med en Gouda Rejseforsikring er du dækket efter helt normale vilkår

Grupperejser med dansk rejseleder

Ret til annullering 65 dage før afrejse (krydstogter dog 95 dage), penge retur samt prisgaranti
For at gøre det nemmere og mere trygt for dig at tage beslutning om en fremtidig rejse, har vi indført en midlertidig ret til annullering, som gælder alle rejser bestilt inden den 30. november 2021 for afrejser indtil den 28. februar 2022. 

Det betyder, at du kan afbestille rejsen igen uden grund 65 dage før afrejse (dog 95 dage før ved krydstogtrejser med dansk rejseleder) og få alle pengene tilbage. 

Herudover har du naturligvis vores sædvanlige prisgaranti. Det betyder, at hvis prisen på din rundrejse bliver sat ned, efter du har bestilt, så får du også den nye lavere pris.

Individuelle rejser samt rejser i Mageløse oplevelser-konceptet

Ret til annullering 65 dage før afrejse (krydstogter dog 95 dage før afrejse) og penge retur
Hvis du bestiller en individuel rejse inden 30. november 2021, kan du afbestille uden grund 65 dage før afrejse (ved krydstogter dog 95 dage før) og få alle dine penge retur. Det gælder for nye bestillinger og for alle vores rejser tilhørende vores Mageløse oplevelser-koncept samt en stor del af vores andre skræddersyede pakkerejser. Bemærk, at det gælder rejser med afrejse senest 28. februar 2022.

Hvis du vil bestille en individuel rejse/pakkerejse, som ikke er omfattet af ovenstående, forsøger vi at finde en god løsning med stor fleksibilitet for dig. Ring til os på 70 404 650.

Du er dækket med en Gouda Rejseforsikring

Vi oplever, at mange forsikringsselskaber ikke dækker, hvis man bestiller en rejse til et land, som for nuværende er kategoriseret rød af Udenrigsministeriet. Med en Gouda Rejseforsikring er I dækket på helt normale vilkår og uden forbehold uanset rejsevejledninger. Ring til os, hvis du har spørgsmål angående forsikring.

Til dig, der allerede har købt en rejse

  • Vi følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger.
  • Vi kontakter dig, såfremt der opstår en situation, der påvirker din rejse.
  • Du får alle dine penge tilbage, hvis rejsen aflyses - og ikke kun en voucher. 

Hvordan skal jeg forholde mig, hvis jeg skal ud at rejse?
Vi holder øje med udviklingen i hele verden frem til din afrejse og under din rejse, og vi kontakter dig, hvis der skulle opstå en situation, som kan få indflydelse på din rejse.

Hvis din rejse bliver aflyst, får du pengene retur og IKKE kun en voucher
Regeringen giver nu mulighed for at udstede vouchers i stedet for at refundere pengene, hvis en rejse bliver aflyst på grund af Covid-19. Stjernegaard har imidlertid besluttet, at vi stadig udbetaler pengene og IKKE udsteder en voucher. Det synes vi, er en vigtig sikkerhed for dig som kunde og en god service. Stjernegaard lever af tilfredse kunder, og det motto forsøger vi også at leve op til i denne situation.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke ønsker at rejse?
Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til det land, som du skal rejse til, aflyser vi rejsen, og du får dine penge tilbage. Hvis du ønsker at aflyse en rejse til et land, som ikke er på Udenrigsministeriets liste over lande, hvortil rejser frarådes, eller ønsker at aflyse en rejse mere end 14 dage før afrejse, gælder Stjernegaard Rejsers almindelige rejsebetingelser.

Hvis du ønsker at flytte din rejse, så ring til os og forhør dig om mulighederne. 

Ring eller skriv til os
Stine Solbjerg Sørensen
Tlf. 4526 0000

Mandag - torsdag 10 - 17,
Fredag 10 - 16.30

Stine Solbjerg Sørensen - Salgschef
Er du i tvivl?

Vi gør alt for, at du skal føle dig tryg, når du bestiller en rejse hos os. Ring endelig til os på 45 26 00 00, hvis du ikke finder svar på vores hjemmeside.

vietnam - hanoi_befolkning_kvinde_gadesaelger_08
Restriktioner og test ifm. covid-19

Vi er altid ajourførte med både danske og internationale restriktioner i forbindelse med covid-19. Visse lande kræver, at man lader sig teste ved ankomst. Vi gør meget ud af, at du kender til eventuelle krav om test og restriktioner på forhånd og bliver orienteret herom. 

like.svg

91% af vores gæster giver topkarakteren 8, 9 eller 10

happy.svg

90% af vores gæster vil klart anbefale Stjernegaard

trust

"Fremragende" 4,8 af 5 (1.480 anmeldelser)