Skip to main content

Praktiske oplysninger ved bestilling af rejsen

De praktiske oplysninger på hjemmesiden, er begrænset til de informationer, der kan være relevant for at beslutte sig for en rejse. Når du har bestilt rejsen, vil du modtage mere materiale med gode råd og vejledninger.

Almindelige rejsebetingelser og betaling

Se vores Almindelige rejsebetingelser og muligheder for betaling

Ansvarlig rejseform

Det ligger os meget på sinde at involvere os, og gøre hvad vi kan for at vise stor respekt for de lande og de kulturer, vi rejser til. Det gør vores rejser mere interessante, og betyder at vi også er velkomne næste gang.

Som rejsende kan du gøre en stor forskel ved at være opmærksom. Små ting som fx at respektere de enkelte landes skikke og helligdomme, spørge pænt inden man blot tager et billede af en person, aldrig kaste affald fra sig hverken i naturen eller i byen selvom der måske er beskidt i forvejen og i det hele taget være åben og imødekommende og behandle dine værter som ligeværdige.

Vi gør vores ture interessante ved at komme ind bag facaden, men vi overtræder ikke grænsen. Hvis man udviser respekt for det samfund og de personer man besøger, kommer man i dialog og bliver mødt med venlighed og smil. Rejsen bliver meget mere spændende og berigende.

Akut assistance

I Stjernegaard Rejsers åbningstider: +45 4526 0000
Åbningstider: Mandag - torsdag 10:00 - 17:00 - Fredag 10:00 - 16.30
Nødtelefon udenfor vores åbningstider: +45 5199 0059

Gouda Rejseforsikring
Salgsafdeling +45 8820 8820
Alarmcentral + 45 3315 6060

Det danske generalkonsulat i Lima, Peru: Se kontaktdetaljer og åbningstider her:

Tidsforskel

Peru er 6 timer efter Danmark (7 timer ved sommertid).

Vejr og klima

Se information om vejr og klima i Peru her

Sprog

Det officielle sprog i Peru er spansk. På de største turiststeder og hoteller tales der engelsk, men de fleste lokale taler kun spansk - det er derfor en god idé at tillære sig nogle enkle, høflige spanske gloser.

Visum og pas

Danske statsborgere med dansk pas skal ikke have visum for indrejse i Peru, når rejsen varer under 183 dage. Dit pas skal imidlertid være gyldigt i minimum 6 måneder fra indrejsedato.

Se Udenrigsministeriets hjemmeside for detaljer

Forsikringer

Det Gule Sygesikringskort dækker IKKE i Peru. Stjernegaard Rejser har valgt at samarbejde med Gouda Rejseforsikring, som har et bredt udbud af forsikringstyper, der passer til de flestes behov. Der findes billigere rejseforsikringer end Gouda, men vores erfaring er, at de sidste penge er givet godt ud. Gouda har nemlig specialiseret sig i rejseforsikringer og dækningerne er bedre end de fleste andre rejseforsikringer. Når skaden opstår, har Gouda sin styrke med deres mange års erfaring, service, lokale samarbejdspartnere og ikke mindst deres velfungerende alarmcentral.

Rabat ved køb igennem Stjernegaard Rejser

I kan med fordel købe rejse- og afbestillingsforsikring samlet hos Stjernegaard Rejser - læs mere på nedenstående link:

Læs mere om Goudas rejseforsikring her

Vaccination og helbred

Nedenstående råd omkring vaccinationer og malaria er fra Odense Lægeklinik suppleret med Stjernegaards egne kommenterer. Vi anbefaler altid, at man kontakter egen læge for personlige forhold.

Vaccinationer generelt

Rejse 4-30 dage: Hepatitis A, difteri/stivkrampe, ​gul feber i dele af Peru

Malaria

Vigtigt: malariamyggen stikker først efter mørkets frembrud

Malaria er særlig udbredt i Amazonas-området, så forlænger man turen hertil, bør man tage malariapiller. Udover medicinen bør man supplere med myggespray, der indeholder DEET eller AUTAN, samt sove under imprægneret myggenet om natten.

NB! Stjernegaards kommentar: Vores erfaring er, at det i høj grad er et personligt valg, om man vil tage forebyggende medicin mod malaria. Vi anbefaler derfor, at man rådfører sig med en vaccinationsklinik om eget helbred og om situationen i de specifikke områder, man besøger, og den indkvarteringsform, der gælder for rejsen.

Særligt om gul feber-vaccinationskort ved rejse i Syd- og Mellemamerika

Såfremt myndighederne kræver gul feber-vaccination for indrejse i et land, vil det fremgå af fakturaen for rejsen, og i dette tilfælde er det vigtigt, at du medbringer dokumentation for, at du har fået en gul feber-vaccination. Dette skal gøres i form af det originale vaccinationskort med stempler fra den klinik, som har foretaget vaccinationen. Undersøg altid med din vaccinationsklinik, hvorvidt den anbefaler, at du af helbredsmæssige årsager bliver vaccineret for gul feber, selvom det ikke kræves for indrejse i landet.

Har du yderligere spørgsmål angående vaccinationer og helbred, opfordrer vi dig til at kontakte din egen læge eller et autoriseret vaccinationscenter. Herunder finder du en række forslag til sider, hvor du kan få gode råd og vejledning om vaccinationer før din kommende rejse.

Hvis du er medlem af Sygeforsikringen Danmark, kan du få refunderet en stor del af udgiften ved vaccinationer.

Like

91% af vores gæster giver topkarakteren 8, 9 eller 10

Happy

90% af vores gæster vil klart anbefale Stjernegaard

Trust

"Fremragende" 4,8 af 5 (2.100+ anmeldelser)